Sunday 10 November 2013

A.D.I.K

Assalamualaikum

Semua orang mesti akan menjalani proses kehidupan...dari zaman kanak-kanak sampai besar tonjang macam ni..tipulah kau kalau keluar-keluar perut mak terus register masuk tingkatan 1..besar nau ko... =)

Emm..tapi bila aku fikir...paling best aku rasa masa zaman kanak-kanak...yelah...makan-pergi sekolah-balik sekolah-main-tido....haaa..ulang benda yang sama je sampai naik hijau kematu...x payah fikir benda lain..nak apa2 semua dapat..taktik aku time kecik senang je.. kalau nak something...meraung la,menggelupur la macam ikan x dapat air..sampai mak ayah rasa simpati yang amat sangat tengok kite yang macam separuh nyawa tu..pastu tercapailah misi aku..hahahaha..teruk gila perangai kan....

Bila dah besar mestilah dah matang..usaha...takkan nak menggelupur lagi...kang tak pasal-pasal aku kena lipat-lipat sumbat dalam guni..pastu kena baling tanpa rasa simpati..tak mau..tak mau...T_T

Adik aku yang paling kecil..Aqil a.k.a gendut 

Kesian je nama timangan orang lain comel-comel je..skali dapat kat adik aku..???? Gendut kau..TAPI gendut2 pun jujur..bagi aku budak kecil ni semua jujur..setiap perkataan yang diorang cakap sangat jujur dan lurus...

Actually..kalau kau rasa boring..penat..ataupun banyak sangat fikir benda yang ntah apa2 tu..try la refresh otak2 korang dengan cara bercakap dengan budak kecik...ala..berbual je apa2 ..asalkan kau faham dia n dia faham kau cakap...jangan la berbual pasal CUKAI GST dengan budak..sampai bengkak mulut kau  pun belum tentu dia faham....

Contoh macam adik aku..aku selalu duk merebek dengan dia..bila aku bosan aku cerita kisah nabi...ada sekali tu aku cerita kisah tongkat Nabi Musa jadi ular..

Aqil : Kak Long..kenapa tongkat Nabi Musa tu jadi ular?
Aku : Tu tanda kebesaran Allah..kebenaran dakwah Nabi..faham tak..
Aqil : Faham.. tapi apa jadi pada ular-ular ahli sihir firaun tu?
Aku : Kena makan la dengan ular besar Nabi Musa..
Aqil : Kenyang tak kak long?
Aku : ????

Terus blur aku nak jawab apa..tapi bagi aku..walaupun dengan budak kecik..still kita boleh belajar something...iaitu sikap JUJUR...lagi satu aku teringat masa aku kecik...pergi beraya dengan kawan2..adik aku tak ikut..tapi time orang bagi duit raya..aku siap mintak untuk adik aku yang tak ikut tu...hahaha..

Best la  layan budak-budak ni..senang je hati..tapi lain orang lain cara kan..ni cara aku la kalau korang aku tak tau macam mana...hihi..

Emm..sebelum tu..nak ucapkan thanks sangat2 kat sis Momoy ni..sebab rajin komen suruh kita update...hihi..thanks jugak pada siapa2 la yang sudi baca blog kita.. ^_^
Ok lah..bye..


Thanks for reading this entry....






4 comments:

  1. salam dear

    wah wah terharu pula momoy
    hehe

    tapi kan dear, memang budak kecik ni cakap jujur
    sbb otak mereka suci dan murni
    bersih mcm kapas
    mereka akan cakap apa yg terlintas dalam dalam hati
    lepas baca entri ni , momoy rasa dear pun seorang kakak yg baik =)
    yang citer pasal kisah nabi tu 3x momoy baca
    haha...tak sangka pula dia boleh tanya soklan tu
    haha... mmg x boleh blah ler
    hehe

    ReplyDelete
  2. hikhik. budak2 memang curious dia punyalah tinggi.. bergerak juga otak by them.. Nway, dpt ur blog dri blog sis momoy juga~ hehe salam perkenalan :)

    ReplyDelete
  3. hihi...momoy pun rindu awak la dear
    ke mana la menghilang ni
    kalah kiter. hoho

    ReplyDelete
  4. Eh. tetiba baca komen ada dear. wah...happy je rasa dear dah muncul. miss u la dearrrrrrrr . muax muax
    Momoy buat GA ni tapi tak iklan la sbb bz. tarikh tutup x fikir lagi bila nak close.
    so amik la peluang ni.
    hadiah boleh tgk kat blog.
    GA kali ni Momoy bagi handbag.
    jemput join dear dan semua kat sini =)

    ReplyDelete