Sunday 14 July 2013

Yang best dan tak best !

Assalamualaikum


Alhamdullilah...dapat jugak update blog ni...sedar tak sedar dah nak masuk hari ke 6 ramadhan...semoga kita semua dapat tingkatkan amalan di bulan penuh barakah ni la ye ! InsyaAllah...

Actually..entry kali ni tentang opinion aku apa yang best dan tak best dalam bulan ramadhan..maybe lain orang lain pendapat...korang pun  boleh share your own opinion..ya terserah aja ! Tapi jangan la bersungguh2 korang menunjukkan ketidak setujuan sampai jumpa kat luar terik shawl aku sambil  mata menjeling 45 degree tanda protes..hihi..

Hokey..bagi aku..


1) Yang best bila time puasa mesti ada bazar ramadhan...dah la jual semua yang best2...mana mungkin aku hanya melihat tanpa niat untuk membelinya...gigih taw aku duk round satu bazar tu..pastu mula la jejak kasih..jumpa orang tu jumpa orang ni..tu kira ok lagi..yang ada siap macam buat reunion lagi..huh!

Yang tak best bila kadang2 kita tak dapat kawal nafsu time membeli..pastu membazir lagi...sebab tu bagi aku bagus kalau kita bawak duit ngam2 je..bukan kedekut..tapi mesti syaiton ni rajim frust sebab kita x sudi jadi kwn dia..hahaha

Aku tak suka buffet...aku selalu tewas dengan nafsu....uarghhh !



2) Yang best dapat menurunkan tekanan darah dan lemak dlm badan...yang ni dari perspektif sains....tapi jangan pulak time berbuka korang hentam makan sampai semput2..pastu pengsan !

Yang tak best bila kita puasa semata-mata nak kuruskan badan....salah sama sekali..nawaitu dah salah masuk simpang ..niatlah kerana Allah dulu..


3) Yang best bila pergi masjid penuh je saf...sampai tengah malam ada lagi orang tadarus..time ni la kite improve amalan kite..untung2 dapat jumpa malam lailatul qadar..InsyaAllah..

Yang tak best bila selipar selalu hilang...maklumlah orang ramai...ada skali selipar ayah aku kena rembat..elok2 pakai size 9 balik rumah pakai selipar size 4..terkeluar2 kaki ayah aku pakai selipar tu...sabar je..yang aku sampai nangis2 balik kaki ayam..habis terompah aku..dah tak meriah bunyi time jalan..(actually kecik2 aku x tw wanita dilarang berjalan mengeluarkan bunyi yang kuat cz boleh tarik perhatian lelaki)


4) Yang best bila time puasa waktu balik skolah dicepatkan...dulu aku skolah ada van yang jemput dan hantar...tiap2 hari aku orang first yang sampai kat van dulu..kalah Usain Bolt aku lari..tak sabar nak balik..

Yang tak best bila ada kawan yang tak puasa makan minum depan kita..memanglah aku tak kisah...sebab dia non muslim...tapi apa yang membuatkan aku seperti mahu merejam mereka dengan menggunakan batu apabila setelah selesai makan mereka meletakkan bekas makanan mereka di dalam beg aku sehingga cikgu aku bertindak ganas kat aku...arghhh..aku mangsa buli !



Adik aku,,Aqil..please la jangan buat muka mcm tu..! huhu..slalu hari2 biasa hyperactive but now sangat2 lah pasif..slalu dia buli aku..sekarang akulah raja..hahahaha..


Ok lah..selamat mengimarahkan bulan Ramadhan ni..sama2 kita perbaiki diri bukan hanya di bulan ini sahaja tetapi bulan2 yang seterusnya..insyaAllah..


Thanks for reading this entry !









          

16 comments:

  1. dan tambah lagi satu, tak bestnya bila pergi bazaar ramadhan bersesak2, lepas tu terbau macam2 bau2an tubuh badan manusia yang macam2.hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul3...mcm nk pgsan bersesak...nk je bawak lori lalu kat tengah2 bazar tu..hihi

      Delete
    2. diorang belum mandi lagi boni

      Delete
  2. hehe jangan ponteng puasa ye.. rajin2 sikit update tu ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah selagi diizinkan puasa..hihi...emm..ni pun curi2 masa update..busy tolong mak business..=)

      Delete
  3. Tapi yg pasti lebih banyak best daripada yang tak best kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..btul2..best g bazar..kadang2 sampai x sedar da nk dkt brbuka..

      Delete
  4. pegi bazar kalo ade duit rm 500 pun leh abes..huhu
    macam2 nak beli.
    tp balik mkn sikit je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tw xpe..sbb tu la nk elak dr mmbazir kne bwk duit ngam2 je..hihi

      Delete
  5. hehe...lawak2.
    kena rotan bab bekal tu.
    sian dia. hehe
    pengalaman kan . xpe2 , nnt bila dah tua ingat balik mesti kelakar

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi...betul2..tu lah kalau igt2 balik mengilai-ngilai ketawa..hihi=)

      Delete
    2. dear nnt buat la GA. mesti ramai nak join
      suka blog dear sbb santai jer

      momoy nnt nak buat gak time besday InsyaALLAH

      Delete
    3. insyaAllah sis Momoy..hihi..ni pun busy yg amat..
      kite pun suke bangat blog momoy..gegirl2 sgt..suke semua review product..mmg sgt mmbantu tw..best..

      GA sis nanti dgn penuh semangat waja kite join..hihi..

      Delete
  6. lagi satu tak best... beli makanan kat bazar tuk bbuka.. sekali makan tak sedap plak. selalu terjadi huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu nana...sambil hentak2 kaki nk habiskn mknn..hihi

      Delete