Sunday 20 October 2013

Snorkeling di Pulau Pangkor

Assalamualaikum

Lama dah tak menaip dekat blog..sebab tu aku tak fikir banyak kali nak letak title entry yang membolot keyword search..hehe..semestinya masa yang tak ngijinin..kenapa ni tiba2 ngomong Indon ni?..ya..masa taip entry ni mak kita bukak cerita Indon yang dongeng2 tu..kok pukul pakai ranting kayu langsung pingsan sih...@#$%^....benci..jadi lambat nak menaip sebab tertengok juga..

Kalau adapun orang yang baca blog ni mesti kalau jumpa aku dekat luar ada yang meluahkan perasaan "Mashitah..awak tak ada cerita lain ke? Asyik cerita Pangkor je.."......mestilah tak ada sebab kita kan duta Pangkor...T_T

Emm..actually kalau balik Pangkor mesti aku nak pergi snorkeling..bukan apa,,nak jugak la aku bertanya khabar ikan2 tu semua kan..tambah2 lagi free kan..huhu..biasanya dekat area Teluk Nipah la orang  snorkeling..

One Love....ni tempat pakcik aku..weeee..tempat lain banyak lagi tapi aku tak tahu harga..macam2 pakej yang ada..

Aku suka sangat suasana macam ni....rilex je...rasa macam lahir tanpa masalah..hihi

Bagi aku waktu paling best untuk snorkeling ada 2...awal pagi dan petang..ada ke yang suka snorkeling tengahari? Jangan wey...nanti tak pasal2 pelancong nigeria usha kau...

Wei..seronok tau dapat gegedik dengan ikan ni..time ni aku tengah gegedik la ni..aku rasuah kan dengan roti Gardenia perisa jagung..

Derhaka seorang madu...tengok tak cerita tu..yang pic atas ni derhaka seekor buaya dan penyu...sebab lawan cakap mak dia..tu kena sumpah jadi batu..T_T

Sunset...aku punya lah suka tengok sunset sanggup suruh pakcik aku stop tengah2 laut tu semata-mata nak capture pic ni

Lepas Asar sampai nak dekat Maghrib pakcik aku letak aku dekat Pulau Giam ni..ehhh...Pulau Giam?....ye..pulau kecik yang terletak di Teluk Nipah..


This is Giam Island..ni lah port snorkeling..ade kiosk wei kat tengah2 laut...Giam ni kecik je..dia macam ada 2 bahagian..sebelah snorkeling sebelah port terumbu karang yang sedang membiakkan keturunannya..kalau agak2 tapak kaki korang tu lebih tebal dari batu bata bolehlah snorkeling kat port terumbu karang..


Emm..salah satu perkara yang mendapat pahala selain melihat wajah ibu bapa,al-Quran dan Kaabah...melihat kebesaran Allah melalui ciptaanNya jugak pun dapat kumpul pahala...kan..kan..hihi..

Ok..jumpa next entry..=)

Thanks for reading this entry

14 comments:

  1. wah. bestnya. dh byk tahun tak pergi pangkor

    ReplyDelete
  2. hihi...xpela..liza org perak ke?dekat je tu...anytime boleh pergi.. =)

    ReplyDelete
  3. best... ble la nk luang masa bcuti ni.. heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. zul...mmg best bile pnt2 kje pastu ade masa utk berehat kan.. =)

      Delete
  4. bestttt... nnt datang la pula kat pulau perhentian
    lawak la baca entri ni. suka3x
    like banyak2 kali. hehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi..trima ksih sis...insyaAllah next year dtg sane..
      sis kalau nak pergi pangkor rojer2 la... =)

      Delete
  5. time sis pegi terjah gak ikan tu tp xde plak ikannya sbb ramai sgt org dh kasi...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..ikan tu da kenyang kot..thats why time sis terjah die da x timbul.. =)

      Delete
  6. nak rasa macam mana snorkeling tu.
    cam best je..bole tgkap ikan ngan tangan je..hehe

    ReplyDelete
  7. cik mashitah oiii... update ler blog. hehe... momoy rindu la nak baca... rindu sangat kadang baca entry lama2 jer.

    ReplyDelete
  8. Salam dik mashitah klau snorkeling tu dia bg goggle x? Excited nk pegi hihi...

    ReplyDelete
  9. Cik mashitah bpe budget nk snokling kat pantai nipah & pulau giam

    ReplyDelete
  10. boleh bagi no hp pakcik yang operate bisnes snorkeling tu? Saya nak bawak keluarga besar ke sana cuti pertengahan tahun ni.

    yusrinyusuf@gmail.com

    ReplyDelete
  11. salam,klu raund x stay, n back to mainland camna?

    ReplyDelete